TULISAN TANGAN KIRI...

[BELOG INI AKU TAK HARAP ORANG FAHAM ATAU JERIT 'TAK FAHAM!!!']
*sesi bercakap dengan diri sendiri.
*tuan puan nak kata apa, akutakpeduli!
"Hidup tidak selalunya indah, langit tak selalu cerah, suram malam tak berbintang, begitu aturan Tuhan...."

Ahad, 16 September 2012

apakah memang begini

dengar ini mahu aku ceritakan.
aku di sini untuk merasa nikmat yang kau katakan syurga.

hilang diri terhuyung hayang
di celahan manusia yang tidak pernah aku kenal siapa.

aku jadi sedikit keliru.
mungkin juga jijik dengan setiap pelakunya.

dengan muka merah padam mereka berdansa gembira.
bercumbu cumbu di setiap sudut tanpa rasa ternoda.
menjelajah di setiap inci dengan penuh rasa bangga.

dan sedikit demi sedikit
terlucut setiap helaian benang yang tadinya
setia membalut maruah yang masih ada tersisa.

mereka itu seakan berkata;
"ambil lah. ambil lah setiap yang ada.
aku beri dengan penuh rela."

apakah memang begini caranya anak muda kita?
semuanya sudah jadi terbiasa.

lalu aku pulang--
dengan sedikit rasa loya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan